Profiel Moët & Chandon champagne

Moët-&-Chandon

 

 

 

 

 

 

Opgericht in: 1743
Aantal ha: 6 km2
Webshop: Klik hier om direct te bestellen

 

Prestige champagne:

    Dom Pérignon
Bijzonderheden:

    Napoleon was een groot fan en vriend van Jean-Remy Moët, de keizer dronk altijd Moët & Chandon voor zijn veldslagen. De veldheer geloofde heilig dat het hem zou helpen in de strijd. Saillant detail, tijdens de veldslag bij Waterloo zou de keizer de fles vergeten zijn.


    In 1833 verkoopt Jean-Remy Moët het huis aan zijn zoon en schoonzoon Pierre-Gabriel Chandon, het huis Moët & Chandon is geboren.


    Als eerbetoon aan Napoleon adopteert het huis de naam “Imperial” als trademark.


    Vanaf 1985 was Moët het officiële champagnemerk van de Formule 1 (is tegenwoordig overgenomen door Mumm).


    Moët staat voor glamour, generositeit, en het verlangen om het leven optimaal te vieren.


    Het kroontje op het embleem verwijst naar de keizer der Fransen Napoleon Bonaparte.


    Om het 250 jarig bestaan te vieren wordt er een reis om de wereld gemaakt in een luchtballon in de vorm van een champagnekurk.


    Wil je de wijnkelders van Moët & Chandon bezoeken, dan dien je van tevoren te reserveren. Je hebt de keuze uit een rondleiding met en zonder proeverij en er is een mogelijkheid voor een Nederlandstalige rondleiding.


    De holding van LVMH (Louis Vuiton Moët Hennessy) is in het bezit van dit champagnehuis, wat het grootste ter wereld is en zo’n twee miljoen flessen per jaar op de markt brengt .

Route:



Grotere kaart weergeven